tisdag 10 februari 2009

Tiden går och vi med den, samt draken lyfter i motvind

Skrämmande nog ser jag att det var nästa på dagen ett halvår sedan jag var inne och skrev något om dig Majken. Jag hade ju inte tänkt skriva något mer när pappaledigheten var slut men jag sparar detta som ett litet minne för oss att kanske skratta åt när du blir så stor att du kan läsa själv.

Du har verkligen kommit in i trotsens förlovade land, du berättar för mig att du tycker om att bråka och att skrika (detta i kombo är livsfarliga). Jag ska inte fokusera på allt negativt, du växer och känner dig större och större för varje dag och det är inte så konstigt. Dagarna innan julafton lämnade du napparna till tomten och sedan en månad tillbaka försöker vi gör av med dina blöjor. Du bär dina trosor med en imponerande stolthet! Du börjar blir stor min skatt och pappa börjar bli gammal.

Mitt favoritord som du använder nu är dannsuffa! Det betyder såklart dammsuga, du är livrädd att lämna saker kvar på golvet : - För då dannsuffar du upp dom pappa!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida